maanantai 27. syyskuuta 2010

Koukussa koukkuun...


Nimittäin virkkuukoukkuun...
Rupesi tulemaan näitä isoäidin neliöitä.



Joissain blogeissa näitä jo onkin pistetty alulle.
Ja täytyy tunnustaa,
että vaikka paljon olen tehnyt kaikenlaisia kasitöitä
neulonu,virkannu,ommellu,kutonumattoja,huovuttanu ym.
niin koskaan en ole näitä neliöitä tehnyt.

Niimpä minäkin aloitin.

Aivan ihani värejä löytyi langoissa.



Periaatteena olisi,
että aina viimeinen kerros neliöstä
olisi valkoinen.


Sinistä raitaa vähän vierasta,
kun en ole mikään sinisen ystävä.



Nämä varmaankin menee purkuun,
kun en tykkää ainakaan tuosta sinisestä viimeisenä.

No,katsotaan,
miten pitkälle tätä jaksan tehdä.
Toisaalta,
huomenna menen sinne polven "rusautukseen",
niin varmalla liikkuminen on vähään aikaan hankalaa,
niin teenpähän näitä,
ja katson telkkaria samalla.

LEPPOISAA VIIKKOA KAIKILLE:)

..............................................

16 kommenttia:

JOnna kirjoitti...

Ihania! Ja minun silmään tuo sinireunainen on kaunis :)

JaanaElina kirjoitti...

Hurmaavia värejä,sininenkin.Älä pura.

Tuota olen itsekin suunnitellut,vaan en vielä ole malttanut aloittaa.

Mukavaa viikkoa.Onnea rusautukseen,ääk.

Hanne kirjoitti...

Ihania kaikki! Minäkin olen miettinyt josko kokeilis noita tehdä, tosin mulla on kyllä käsityöpeukalo keskellä kämmentä...

Marika kirjoitti...

Oi,kuinka ihania!Kauniita värejä olet kyllä löytänyt ja hyvin yhdistelet!Mää en millään viiti värejä vaihella vaan teenkin kirjavasta langasta..kannattais kyllä viittiä.Niin sulosia ovat :))

Mari kirjoitti...

Ihania värejä! Sama harrastus täälläkin ;)

Hilda kirjoitti...

Ihanaa peittoa olet koukkuamassa! Nuo punaiset sävyt näyttää ihanilta ja sopivasti hieman jouluisiltakin! Paljon olen minäkin kaikenlaista tehnyt, mutta noita neliöitä en ikinä, enkä usko että teenkään. Ei kärsivällisyys riitä... Onnea siihen polven rusautukseen!

MaMMeli kirjoitti...

Haleja täältä huomiseksi <3

-T kirjoitti...

Kauniita neliöitä, niistä tulee varmasti ihkulainen,lämmin peitto! Itsellänikin on vaiheessa ollut jo monta kuukautta isoäidin neliöt... :)
Tsemppausajatuksia polvijuttuun, toivotaan parasta!!!

Lezzie kirjoitti...

Minäkin olen joskus kokeillut noita, mutta minulle tympeä asia oli noiden syntyvien langaspätkien viimeistely kun väriä vaidettiin niin usein. Tosi kauniita neliöitä. Pitäisköhän kuitenkin taas aloittaa...

Krisse kirjoitti...

kauniita..mulla on musta-harmaa-valkoinen-beesi virkattu pikkupeitto. Ostettu kirpparilta..tykään siitä kovasti...taidankin tehdä pikkupostauksen siitä huomenna....

PIUZA kirjoitti...

Jopas oletkin saanut monta neliötä tehtyä! Minä kyllä tykkään tuosta sinireunaisesta, varsinkin jos siitä tekisi erillisen peitteen vain niiden värisistä paloista. Tee kuitenkin mieleinen, ettei jää kaapinnurkkia kuluttamaan.;)

Toivottavasti rusautus meni hyvin!

Paula

Tuulella kirjoitti...

Kauniita ovat, ja erityisesti tykkään noista valkoreunaisista. Pidän myös siitä, että neliöt eivät ole pelkästään muutamaa väriä, vaan väritys aidosti vaihtelee.

Jospa tänä syksynä ottaisikin tällaisen iltapuuhan sukkien kutomisen sijaan.

Teija kirjoitti...

Kauniita on kaikki neliöt! Itsekin olen noihin joskus innostunut, mutta ei vaan pitkäjänteisyyttä ole riittänyt työn loppuun saattamiseen :)

Ulla-Kristiina kirjoitti...

Kauniit värit. Hieno peitto niistä tulee.

Mukavaa keskiviikkoa sinulle!

Taikku kirjoitti...

Söpöjä tilkkuja, minäkin haaveilein opettelevani vielä noita virkkaamaan..

Hanni kirjoitti...

Kaikki nykyään virkkaa isoäidin neliöitä, mie ole vielä pidätellyt, mutta näitä katsellessa tulee mieleen, että mitäs jos kuitenkin kokeilis (olen huono virkkaamaan..)Hyvä idea tuo valkoinen reunus jokaiseen. Raikastaa kivasti.